Onze Filosofie

Onze Filosofie

Wij van Swisse geloven in een mooie dag, elke dag.

We zijn ervan overtuigd dat je welzijn het belangrijkste is dat je hebt, want het is de basis van alle andere belangrijke dingen, zoals je familie, je carrière, je vrije tijd, je doelen, je dromen... en dit is allemaal ondergeschikt aan een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid. Maar veel mensen hebben pas aandacht voor hun gezondheid wanneer er iets aan scheelt en dan belanden ze bij de dokter voor een snelle oplossing. Klinkt bekend in de oren, nietwaar? Wij geloven in het aanmoedigen van mensen om van hun gezondheid hun dagelijkse prioriteit te maken.

De informatie die beschikbaar is over wat goed voor je is, is net een mijnenveld - over wat je zou moeten doen, wat je zou moeten vermijden. Bij Swisse zijn we ervan overtuigd dat welzijn in de kern een filosofie is die je kunt nastreven en dat je dagelijkse welzijn een topprioriteit en aandachtspunt moet vormen, zodat het een gewoonte wordt om de juiste keuzes te maken.

Er zijn veel eenvoudige dingen die je kan doen:

  • Breng wat tijd door in de zon! Zonnestralen vullen ons vitamine D-niveau aan, en zo kom je nog eens buiten.Een gezonde blootstelling aan zonnestralen kan het risico op een vitamine D-tekort verminderen, zonder dat je last hebt van de schadelijke effecten van de zon. Gebruik een hoge zonnebrand factor als je van plan bent lang buiten te blijven of op erg zonnige dagen. Een goede manier om voldoende zonlicht te krijgen is een ochtendwandeling, of naar buiten gaan op dagen met een lage UV-straling.

  • Beweeg elke dag, zelfs al is het maar een gewoon wandelingetje. Dertig minuten zou moeten volstaan voor een betere gezondheid.

  • Eet vis. Vis, zeevruchten of zeewier zijn geweldig voor ons lichaam. Lukt het niet om altijd voldoende vis of zeevruchten te eten, dan kan het zinvol zijn om een visolie- of krilloliesupplement ter aanvulling te nemen.

  • Geniet van pure chocolade. Pure chocolade (en hiermee bedoelen we de allerbeste - 70% cacao of meer) bevat veel antioxidanten en is beter voor je dan melkchocolade. Lekkers zonder schuldgevoel!

  • Wees je bewust van je omgeving. Wanneer heb je voor het laatst tijd doorgebracht in de natuur, het wat trager aan gedaan en wat frisse lucht ingeademd?

  • Wees sociaal. Hou contact met je vrienden en familie. Deel je zorgen, lach samen, ontspan, laat het los. Maak plezier!

  • Eet heerlijk, vers, gezond en kleurrijk voedsel. Geniet met mate van zoetigheden en verwennerijen.

  • Neem een huisdier. Geniet van zijn onvoorwaardelijke liefde en geef die liefde ook terug.

  • Mediteer. Leer om je geest tot rust te brengen en geen slaaf te worden van je gedachten.

  • Zoek evenwicht in alles wat je doet.

  • Wees flexibel en pas je aan. Bekijk de wereld niet zwart-wit - bekijk de wereld in kleur, met al zijn variaties en wonderen.

  • Geniet van de goede dingen en maak je sterk voor als het slechter gaat - niets blijft hetzelfde, en verandering is goed!